c r t o
  • Home
  • ZRT
    • Onderwijs >
      • Remedial Teaching
      • Rekenproblemen en Dyscalculie
      • Training schoolverlaters groep 8
      • Leesproblemen en Dyslexie
    • TEAM
    • Tarieven
    • Contact
    • Privacy
    • Vacatures
  • MOB

R E K E N P R O B L E M E N  E N  D Y S C A L C U L I E 


​​Mijn kind vindt rekenen lastig. De school geeft aan dat mijn  kind in het zorg- en/of risicogebied zit. Heeft mijn kind dyscalculie?
 
Dyscalculie, wat is dat eigenlijk?
 
Dyscalculie betekent letterlijk 'niet kunnen berekenen'. Het woord staat dus voor hardnekkige problemen bij het aanleren van reken- en wiskundekennis: de feiten en afspraken. Op www.balansdigitaal.nl staat een volledige uitleg.
 
Als uw kind rekenen moeilijk blijft vinden, ondanks alle extra aandacht op school en/of remedial teaching, kan er sprake zijn van een hardnekkigheid van het probleem. Om hierin duidelijkheid te krijgen, kunt u een dyscalculieonderzoek laten doen. In de meeste gevallen geeft ook de school aan dat zij een vermoeden  hiervan heeft.
 
Uw kind is niet gediagnosticeerd met dyscalculie, maar er is er wel sprake van een achterstand op het gebied van rekenen. In beide gevallen  is er gelukkig veel aan te doen, zeker als je er snel bij bent. Dat is belangrijk! Hoe sneller uw kind wordt  geholpen, des te sneller wordt er vooruitgang geboekt.
 
Wij bieden daarom remedial teaching aan voor zowel voor kinderen met dyscalculie aan, als voor kinderen met een rekenachterstand.
 
Remedial teaching bij dyscalculie en rekenachterstand, wat houdt dat in?
 
We starten eerst (als er geen onderzoek heeft plaatsgevonden), met toetsen en observaties. Om een volledig beeld  van uw kind te krijgen, nemen wij, indien u toestemming geeft, ook contact op met de school. Aan de hand van de gegevens wordt een handelingsplan opgesteld. Hierin staat waaraan gewerkt wordt, hoe dit gebeurt en wanneer geëvalueerd wordt.
 
We leren uw kind dat cijfers en getallen gereedschappen zijn waarmee je iets kunt uitrekenen, dat er logica zit achter de structuur van getallen, we gaan aan de slag met automatiseren en het aanleren van de reken (basis) vaardigheden. Daarbij houden we de onderwijsbehoeften van uw kind scherp in de gaten. Wat en welke middelen heeft uw kind nodig om tot het best mogelijke resultaat te komen. Want de succeservaring telt, uw  kind krijgt (weer) zelfvertrouwen en plezier in rekenen. En dat is de beste voorwaarde voor succes.

Contact  >
​C E N T R U M   V O O R   R E M E D I A L   T E A C H I N G   E N   O R T H O P E D A G O G I E K

Foto
C R T O
R a n o n k e l s t r a a t    1
5 6 4 4   L A    E i n d h o v e n

i n f o @ c r t o . n l
​
w w w . c r t o . n l
  • Home
  • ZRT
    • Onderwijs >
      • Remedial Teaching
      • Rekenproblemen en Dyscalculie
      • Training schoolverlaters groep 8
      • Leesproblemen en Dyslexie
    • TEAM
    • Tarieven
    • Contact
    • Privacy
    • Vacatures
  • MOB